05 September 2020 -- Vierlingsbeek-Grubbenvorst 31 km

5 september 2020 - Venlo, Nederland

Het begint te wennen, vertrekken als het regent! Na twaalf uur was alles stil gisteravond (wonderlijk) en daarna goed geslapen. Na het ontbijt buiten de regenbroek maar aangetrokken omdat het wat druilerig was en de regenjas over m'n hoofd getrokken. Als het goed was zou het een half uurtje later droog zijn.
Via allemaal mooie paadjes en bruggetjes kwam ik aan in Holthees, allemaal gehuchten waar ik nog nooit van gehoord heb. Sommige mensen bouwen in de tuin "Pieterpad gerelateerde" Bouwwerken, het staat voor de wandelaar wel leuk maar verbaas me altijd over dit soort dingen.
Via Smakt 😀 kom ik op de heide bij Landgoed Geijsteren. Mooi gebied wat een beetje Afrikaans aandoet. Er zijn hier ook bevers en dassen uitgezet, opletten dus!
Via Wanssum en Meerlo kom ik in een gebied wat Schuitwater heet. Een prachtig gebied waar een flinke sloot doorheen loopt en van alles te zien is. Vreemde eenden en ander water gespuis, mooie vogels en afgeknaagde bomen door bevers. Een bord verteld dat dit tot vlak na de laatste ijstijd het stroomgebied van de Maas was, daarna heeft deze een andere weg gekozen een stukje verderop.
Verderop veel grote velden met Tagetes. Mooi om te zien vooral als de zon er op staat. Ehh. Vóór de zwarte piet discussie waren Tagetes Afrikaantjes 😀.
Uiteindelijk in Grubbenvorst aangekomen. Lijkt me een vriendelijk dorpje met aardige mensen. Vanavond lekker eten en voorbereiden op morgen de langste dag, rond 36 km. Brrrr.