26 augustus 2020 Amsterdam - Hilversum

26 augustus 2020 - Hilversum, Nederland

Vanmorgen om 07.00 uur schoof ik de gordijnen van het Tropenhotel in Amsterdam opzij en zag regen met bakken uit de lucht komen en de bomen bijna plat tegen de grond liggen door de wind. Ik ga weer naar huis dacht ik. Na een kop koffie op m'n kamer trok het alweer een beetje bij en was van plan even te wachten tot het niet meer regende. Uiteindelijk vertrok ik om 08.45 en zat buiten het hotel gelijk op de route. Linnaeusstraat aflopen, Middenweg aflopen, stuk langs de Weespertrekvaart Amsterdam uit! Uiteindelijk bij het begin van het Bijlmerbos weg van de vaart en weer tussen de bomen. Stromende regen en harde wind maar gelukkig in de rug. Uiteindelijk bij Driemond, klein buurtschap - leuk wonen. Effe daarna het AmsterdamRijnkanaal over en richting Nigtevecht. In Nigtevecht is een pontje  over de Vecht wat volgens de website t/m 25 aug uit de vaart is. Eergisteren nog gebeld met de gemeente en men kon mij niets vertellen of er de 26e - vandaag - weer gevaren kon worden. Ik was er dus op voorbereid en had een omleidingsroute  in m'n Garmin staan. In Nigtevecht was het enige wat open was een kleine supermarkt waar ik maar even wat koekjes voor onderweg heb gekocht. Tot nu niets tegengekomen wat open was voor koffie of zo. Mooi dorpje trouwens! Bij het pontje aangekomen bleek deze dus niet te varen, verlaten toestand daar. Om naar Nederhorst Den Berg te komen moest ik dus een eind omlopen noordelijk langs de vecht, daar de eerste brug over en dan weer naar beneden om bij Nederhorst uit te komen. Ontzettend mooie route trouwens, alleen daarom zou je het pontje al willen missen 😀.
Hierna via Ankeveen, de Spiegelplas (mooi gebied), en 's Graveland door 4 km grasland lopend naar Hilversum waar je door een hele mooie oude buurt en Omroepbebouwen bij het Amrath hotel aankomt. Eindelijk koffie!!