29 augustus 2020 Wageningen - Arnhem

30 augustus 2020 - Arnhem, Nederland

Ik kom al weer dicht bij huis. De laatste twee dagen waren wel mooi maar vrij eentonig. Omdat de originele route van vandaag weer door veel bos loopt heb ik ervoor gekozen om de route langs de rivier te nemen. De rijn heeft ook mooie uiterwaarden waar mooie paden doorheen lopen als het water niet te hoog is zoals nu!
Vanaf het station in Wageningen terug naar de haven en van daar oostelijk. Je loopt dan onder de Wageningse berg langs en komt uit bij de papierfabrieken van Parenco in Renkum. Vanaf hier weer de uiterwaarden in en onder de A50 door. Hier weer verharde weg en in de verte is kasteel Doorwerth al te zien. Onder Oosterbeek langs, dus niet de stuwwal op, verder door de uiterwaard naar de Rosandepolder. Het ziet er nu erg verlaten uit nu de zon niet schijnt. Hierna weer de verharde weg op en via Onderlangs en Rijnkade naar de Markt waar het einde van de route is.

Het was een mooie route met als topper de eerste dag rondom de plassen bij Nigtevecht en Ankeveen. De twee "bosdagen" hadden wat mij betreft wat minder bos mogen hebben maar dat is natuurlijk heel persoonlijk! De routes waren overwegend over asfalt maar er is duidelijk voor gekozen om de drukke wegen te mijden. Onderweg is er genoeg mogelijkheid tot overnachten en ook is het goed te doen om de route over 5 of 6 dagen uit te smeren. Origineel is de route over 6 dagen en volgens de ANWB 152 km lang. Als ik zie wat ik heb gelopen kom ik aan een 138 km maar dat komt ws door de aanpassing van de laatste dag.